Gebruik een steigerframe banner op de beursvloer als stand. Denk aan de vakantiebeurs, met een groot spandoek van jouw vakantiehuis/organisatie erin. Het voordeel van een steigerframe met banner is dat als je eenmaal een frame hebt, je eenvoudig kunt wisselen van uiting. Ieder seizoen, jaar of zelfs iedere actie kun je wisselen van print. Naast dat je het frame met banner op de beurs kunt gebruiken, kun je deze ook in de omgeving van je vakantiewoning plaatsen. Bijvoorbeeld om reclame te maken voor de verhuur. Zet er bijvoorbeeld een aantal datums op wanneer de woning nog beschikbaar is. Of ‘nog beperkte beschikbaarheid voor de herfstvakantie’ etc.
Je kunt ook een reclamebord maken en deze ophangen op een plek waar jouw doelgroep zich bevindt. Heb je een recreatiewoning in de natuur en komen er veel mensen op bezoek om de stad te ontvluchten? Dan zijn steden dé ideale locatie voor jouw reclamebord. Reclameborden maken kan op het formaat en materiaal naar keuze. Indien je duurzaamheid een belangrijke pijler vindt, kun je zelfs kiezen voor duurzame materialen en inkt. Reclameborden is een effectief voorbeeld van offline marketing, omdat er veel mensen langslopen. Het voordeel van offline reclame is dat je geen last hebt van adblockers of dat mensen je advertentie wegklikken. Zorg dat je mooie afbeeldingen van jouw woning op het reclamebord plaatst, zodat de bezoekers direct een beeld krijgen.
Een van de redenen waarom offline adverteren belangrijk is, is omdat mensen het prettig vinden om tastbaar drukwerk in handen te hebben. Als je op een beurs staat is het dus slim om flyers of brochures uit te delen. Zo kunnen mensen dit thuis even rustig doorbladeren. Jouw recreatiewoning wordt zo niet vergeten. Daarnaast hebben de ontvangers alle informatie in huis om een boeking te plaatsen.
Dit zijn slechts enkele voorbeelden van offline marketing. Welke middelen gebruiken jullie al?