Geld genereren uit de verhuur van uw 2e huis

Geplaatst op 28-11-2019 in Tweede woning

 Steeds meer mensen hebben tegenwoordig een vakantiehuis als privé bezit en brengen jaarlijks dan  ook diverse vakanties door in hun tweede woning.  Maar desondanks staat het grootste deel van het jaar de recreatiewoning leeg. En omdat de vaste lasten wel gewoon doorlopen kan het een optie zijn om als eigenaar van recreatief vastgoed over te gaan tot het deels verhuren van uw 2e huis.
Maar hoe is dit het beste te bewerkstelligen, want om huurders te trekken moet er ruchtbaarheid worden gegeven en bovendien dient u de doelgroep te bereiken.

hoe zelf een goed verhuurrendement te halen uit uw vakantiewoning

In dit artikel tracht ik u enkele tips mee te geven waardoor u in staat bent enig rendement te gaan behalen uit de verhuur van uw zomerhuis.

tip 1: ontwikkel een eigen website speciaal voor uw vakantiehuis
Dit schrikt veel mensen af, want ze denken dat het maken van een website gelijk honderden euro’s gaat kosten om misschien zelfs nog wel meer. Niets is minder waar, als je een beetje handig bent met een computer en enige uren tijd er in wilt stoppen dan kunt je zelfs voor niets een website ontwikkelen. Je kunt dan zelf een aantal rubrieken aanmaken en hier zelf de tekst op zetten die je kwijt wilt. Nadeel van een gratis website is dat er enige vast reclame uitingen te zien zijn, deze zijn afkomstig van het bedrijf welke u een gratis site aanbiedt. Zij moeten natuurlijk ook ergens geld mee genereren.

welke informatie moet u op uw website over uw vakantiehuis verstrekken ?
Persoonlijk zou ik ervoor gaan om de informatie overzichtelijk en compact aan te bieden en een zestal rubrieken zou meer dan genoeg moeten zijn.
Hieronder staan ze aangegeven en wordt elke pagina nader beschreven.

rubriek: HOME
Dit is de pagina waar de bezoeker op komt als uw website wordt gevonden. Hier kunt u het beste een algemeen verhaaltje neerzetten over wie u bent, waar u een vakantiewoning heeft en waarom u deze wel wilt verhuren. Houdt het luchtig en makkelijk leesbaar.

rubriek: VAKANTIEHUIS
Hier kunt u allerlei informatie kwijt over uw vakantiehuis. Hoe ziet het er uit, hoeveel slaapkamer, hoeveel badkamer, is er een wasmachine aanwezig, wat voor keuken zit erin, etc.
Als er grond om uw tweede woning heen ligt welke ook onderdeel uit maakt van de verhuur dan doet u er goed aan om dit ook te beschrijven en vermeldt het ook als er ook tuinmeubelen en dergelijke aanwezig zijn.
Als u 2e woning op een vakantiepark ligt dan is het verstandig om ook over het park enige informatie te geven. Vertel wat voor park het is en welke voorzieningen er eventueel te vinden zijn.

rubriek: OMGEVING
Voor huurders van een vakantiehuis is het erg belangrijk te weten in welke omgeving uw recreatiewoning staat. Zijn er wandelroutes en fietsroutes, zijn er mooie natuurgebieden te bezoeken. Is in de regio een leuke stad om te bezoeken. Hoe staat het met het aanbod van restaurants en is er op het park of in de nabije omgeving een supermarkt te vinden. Zo zijn er natuurlijk nog wel meer vragen waar uw potentiële huurders een inzicht in willen hebben.
Zet voor uzelf dus alle belangrijke punten eens op papier, u zult zien dat u tot een redelijke lijst zult komen.

rubriek: HUURPRIJZEN
Voor uw potentiële huurder is het zeer belangrijk te weten in welke perioden uw tweede woning te huur is. Is het alleen mogelijk om een week te huren of behoort ook een midweek of weekend tot de mogelijkheden.
Wat zijn de huurprijzen in een bepaalde periode en komen hier nog extra kosten overheen als bijvoorbeeld een boekingsbedrag of een eindschoonmaak.
Ook belangrijk is te vermelden of er wel of geen huisdieren mee mogen worden genomen.
Maar maak ook duidelijk of er bijvoorbeeld gerookt mag worden in uw vakantiehuisje.
Dit kan vervelende discussies achteraf voorkomen.
Ook moet u duidelijk zichtbaar maken hoe een boeking van uw vakantiewoning te realiseren is.

rubriek: FOTOMATERIAAL
Mensen die interesse hebben om uw vakantiehuisje te huren willen vooral weten hoe het object er uit ziet. Hoe implementeren van een fotopagina in uw website is dan ook een must.
U zou ervoor kunnen kiezen om deze pagina nog weer onder te verdelen in rubrieken, bijvoorbeeld interieur, exterieur, vakantiepark, en omgeving. Zodoende krijgt de bezoeker van uw website een totaaloverzicht van wat hij kan verachten.
Niets is zo krachtig als een goede foto. Zorg er dus ook voor dat de foto’s die u gebruikt zijn geschoten met een goede camera in een hoge resolutie.
De fotorubriek is toch de pagina waar de potentiële huurder de meeste tijd doorbrengt. Als hij of zij hier een goed gevoel bij krijgt dan gaat deze persoon verder met het “uitpluizen” van de andere pagina’s.

rubriek: CONTACT
Je kunt nog zo’n leuke en informatieve website hebben, maar als de bezoeker niet weet hoe er een volgende stap moet worden gemaakt dan raak je ze toch kwijt als toekomstig huurder van je 2e huis.
Zorg dus dat er bij voorkeur een goed contactformulier zit verwerkt in de website. Ook het vermelden van een telefoonnummer is een goed idee. Het is voor een potentiële huurder zodoende mogelijk om gelijk antwoord te krijgen op een relevante vraag.
Het is dan ook verstandig om in alle rubrieken ook een snelkoppeling te maken naar de rubriek “contact”.


tip 2: maak gebruik van Social Media

Dit is iets van de laatste tijd, maar het is als eigenaar die zijn vakantiewoning wil verhuren een leuke kans om zonder een investering meer attentiewaarde te verkrijgen voor zijn vakantiehuis.
Twitter en Facebook zijn twee krachtige Social Media instrumenten, maak daarom bij voorkeur een specifiek account aan op naam van uw recreatiewoning. Op Facebook kunt u deze bijvoorbeeld inrichten met fraai fotomateriaal. Op twitter kunt u gerichte tweets de wereld insturen. Doe dit niet alleen met specifieke informatie over uw 2e huis maar geef ook leuke weetjes weg over de omgeving of de vakantiebranche in zijn algemeen.
Als u gebruik gaat maken van Social Media zorg er dan wel voor dat uw website centraal staat zodat uw extra verkeer kunt genereren naar uw website. Het aanbod van particuliere vakantiehuizen is zeer groot dus grijp elke kans aan om uw tweede woning onder de aandacht te brengen.


tip 3: adverteer op gerichte vakantiewoning portalen

Internet is de juiste marketingtool en hiermee kunt u jaarlijks tientallen boekingen van uw vakantiehuis realiseren. Maar dit zal niet automatisch gaan. Als u een website met informatie over uw vakantiewoning hebt gerealiseerd en deze dus terug te vinden is op het internet moet u niet in de veronderstelling zijn dat nu de bezoekers massaal uw website zullen gaan bezoeken. U eigen site moet tegen duizenden andere websites opboksen die ook te traceren zijn via het internet op talloze zoektermen. De kans is groot dat u met een bepaalde zoekterm die voor uw website zeer relevant is, toch maar moeilijk op een zoekmachine te traceren bent.
Om toch een gericht publiek naar uw vakantiehuis te trekken is het een idee om te adverteren op een vakantiehuizenwebsite. Groot voordeel hiervan is dat deze een publiek trekken welke ook daadwerkelijk een vakantiewoning willen huren. In de advertentie kunt u natuurlijk wel weer uw eigen websiteadres verwerken zodat u ook meer bezoekers op de site van uw vakantiehuisje krijgt.
Een advertentie kost over het algemeen wel een bepaald bedrag maar met één extra boeking op jaarbasis zult u al meer geld genereren. Dit is dus echt wel de moeite waard.


nawoord:

Voordat u daadwerkelijk uw vakantiehuis te huur wilt gaan aanbieden dient u er goed over na te denken hoe uw recreatieobject te promoten. Ook het bepalen van de huurprijzen is zeer belangrijk. Kijk eens op onze website om een idee te krijgen van marktconforme verhuurbedragen.
Ook moet u goed overdenken welk marketingbudget u op jaarbasis wil uitgeven aan de promotie van uw recreatiewoning. Blijf binnen het budget en kijk wat het eerste jaar de opbrengsten zijn die u extra binnenkrijgt. U kunt dan desgewenst voor het tweede jaar uw reclamebudget aanpassen.
Recreatiewoning.nl springt zelf natuurlijk ook op deze markt in, u kunt ook via ons uw vakantiehuis verhuren.
Ik wens u veel succes toe met de promotie (en natuurlijk de verhuur) van uw vakantiewoning.

  uw vakantiehuis via Recreatiewoning.nl verhuren

genieten + geld genereren uit uw tweede huis

Geplaatst op 28-11-2019 in Tweede woning

op vakantie in Portugal, een prachtig land

Geplaatst op 28-11-2019 in Vakantie recensie

0 reacties

Reactie plaatsen