Geplaatst op 28-11-2019 in Vakantiehuis
De klant is koning wordt vaak gezegd, wat ook zeker geldt in de verhuur van recreatiewoningen. U wilt een huurder een zorgeloos verblijf bezorgen, om er wellicht een nieuwe huurovereenkomst uit te kunnen halen. Voor iemand die het goed bevallen is in uw vakantiehuis kan het immers aantrekkelijk zijn om een jaar later opnieuw terug te keren naar het gebied, waar uw vakantiehuis zich bevindt. Dit is ook voor u fijn, omdat u de huurders in dat geval al kent. Hoe maakt u het verblijf voor uw huurders zorgeloos en welke stappen kunt u zetten om uw vakantiehuis uniek te maken ten opzichte van de concurrent? In dit artikel geven we u een aantal goede tips. Mensen willen best een huisje huren en met de volgende tips maakt het dat uw woning beter verhuurt.
Wanneer u op vakantie gaat, hoopt u op een schoon en leuk ingericht verblijf. Het is daarom sterk aan te raden om voor de komst van uw gasten te zorgen voor een extra grondige schoonmaakbeurt, zodat alle haren en stofjes verwijderd zijn. Let extra op de hygiëne in de keuken en badkamer van de recreatiewoning, waar vuil bijvoorbeeld ook op de kitranden of uw fornuis kan gaan zitten. Dit ziet er erg onverzorgd uit voor uw gasten!
Ook een luchtverfrisser is een aangename toevoeging aan de keuken, toilet en/of badkamer. Als u bijvoorbeeld een lange tijd niet in uw eigen vakantiewoning bent, kan hier een enigszins muffe geur in ontstaan. Deze “geursensatie” is vaak maar lastig weg te krijgen, waarvoor een luchtverfrisser de uitkomst biedt. Zo ruikt uw recreatiewoning helemaal fris, als uw gasten aankomen.
Naast een schoon en opgeruimd verblijf, is het leuk om uw huurders te informeren over de omgeving van uw recreatiewoning. Dit is een unieke service, die in veel andere vakantiehuizen vaak niet geboden wordt. Leg bijvoorbeeld een handige map op tafel, waarin u de leukste activiteiten in de omgeving van uw recreatiewoning beschrijft. Denk dan aan regionale natuurgebieden en uitjes die u met kinderen kunt ondernemen zoals een bezoek aan een pretpark, zwembad en dierentuin.
Vanzelfsprekend kunt u er ook voor kiezen om de informatie bij de aankomst van uw huurders mondeling te vertellen. Een persoonlijk welkom wordt door veel mensen op prijs gesteld en heeft bovendien als voordeel dat u middels een korte rondleiding door het recreatiehuis e.e.a. kunt vertellen over het hoe en waarom.
Het voordeel aan een map, is dat uw gasten dit naar eigen inzicht kunnen teruglezen op een later tijdstip. Ook kunt u hier wandel-/fietsroutes aan toevoegen, een kaart van de omgeving, enzovoorts.
Natuurlijk kunt u zowel een persoonlijk welkom als een informatiemap prima combineren.
Geplaatst op 28-11-2019 in Vakantiehuis
Geplaatst op 28-11-2019 in Vakantie recensie