Geplaatst op 28-11-2019 in Vakantiehuis
Bij het verhuren van een tweede huis komt meer kijken dan alleen het aanbieden van je huis. Een goede promotie en duidelijke informatie over het huis is van belang. Wat nog meer heel belangrijk is, is een goede service. Want als jij geen goede en duidelijke service hebt, zullen vakantiegangers je woning niet snel boeken. Wat dacht je van het beantwoorden van vragen, een actuele boekingskalender en het terugbetalen van de borg? Met onderstaande punten zorg je ervoor dat je tevreden huurders krijgt en houdt.
Je kunt je gasten beter laten verrassen door een mooi vakantiehuis en een goede locatie, dan dat het gaat tegengevallen. Een vakantie en alles daaromheen is namelijk heel erg subjectief. Houd je daarom zoveel mogelijk aan de feiten, zodat mensen hun eigen oordeel kunnen vellen. Is er een zwembad? Of ligt het aan zee? Dit zijn aantrekkelijke zaken om te vermelden. Wees hierbij eerlijk en vertel bijvoorbeeld niet dat uitzicht op zee is, terwijl dit wordt verstoord door een lelijk gebouw. Geloof me, het woord bubbelband, wandelomgeving, strand en zee doen het vaak al heel goed.
Het zal je verbazen hoeveel reizigers helemaal geen reactie krijgen op vragen en bij het plaatsen van een boeking. Niets zo vervelend als je als reiziger geen reactie krijgt. Beantwoord vragen van mensen en ook boekingsaanvragen daarom zo snel mogelijk. Dit bewijst zich een snelle en goede service en de vakantieganger weet waar hij of zij aan toe is. Breng gasten duidelijk op de hoogte van de gang van zaken, zoals de betalingstermijn, het betalen van toeristenbelasting, maar ook de aankomst- verblijf- en vertrekvoorwaarden. Moeten de gasten zelf het huis schoonmaken voordat ze weggaan? En hoe zit het als er iets kapot gaat? Stel duidelijke regels op. Dit werkt voor zowel jezelf als de huurder het gemakkelijkst. Zorg dat er geen onaangename verrassingen tevoorschijn kunnen komen.
Als een vakantiehuis volgens de kalender vrij is, maar later blijkt dat de woning toch niet beschikbaar is, bewijst zich dit niet van een goede service. Hierdoor krijg je te maken met boze, teleurgestelde of ontevreden klanten. Een van de meest belangrijkste factoren voor het verhuren van je woning is dan ook het hebben van een actuele kalender. Dit voorkomt dubbele boekingen of teleurstellingen bij reizigers. Hetzelfde geldt voor de huurprijzen. Voorkom boze reizigers of afzeggers omdat jij de huurprijzen niet in orde hebt. Pas elk jaar de huurprijzen tijdig aan. Annuleer ook nooit een boeking zonder enige reden. Ook niet voor familie of vrienden die je in het huis voor een vakantie wilt onderbrengen. Je bent al een overeenkomst aangegaan met vakantiegangers die hun vakantie waarschijnlijk al helemaal hebben geregeld.
Het verhuren van je vakantiewoning betekent een vakantie voor iemand anders. Betreedt de woning daarom niet terwijl er gasten verblijven. Dit zorgt voor een ongemakkelijk en misschien zelfs onveilig gevoel. In het echt nodig? Neem dan eerst contact op met de huurders of je even langs mag komen. Doe dit nooit onaangekondigd.
Als de huurders zijn vertrokken kun je de woning laten schoonmaken en laten controleren op eventuele schade. Geen schade? Betaal de borg dan zo snel mogelijk terug. Niets is zo vervelend om na je vakantie nog achter de borg aan te moeten gaan. Daarnaast laat je gelijk zien dat je het waardeert dan de tijdelijke bewoners zorgvuldig zijn omgegaan met het huis en de inrichting. Met een snelle service zorg je voor tevreden klanten en daardoor voor meer boekingen.
Geplaatst op 28-11-2019 in Tweede woning
Geplaatst op 28-11-2019 in Tweede woning