Geplaatst op 28-11-2019 in Vakantiehuis
Als bezitter van een vakantiehuis wilt u deze waarschijnlijk een bepaalde periode van het jaar verhuren. Het aanbod van particuliere vakantiehuizen is groot en het is dan ook zaak om uw recreatiewoning onderscheidend te laten zijn van de andere woningen.
Als u de vakantiewoning te huur wilt aanbieden via een website kunt u een stukje meerwaarde creëren door uw accommodatie een eigen identiteit te geven. Dit kunt u doen door uzelf te presenteen in de advertentie. Dit geeft een advertentie een eigen “smoel” en dus een stukje extra promotiewaarde. Dit kan tot gevolg hebben dat mensen mede daarom ervoor kiezen om uw vakantiehuis te huren in plaats van één van de andere min of meer gelijkwaardige vakantiehuizen die op de website te vinden zijn.
Het aanbod van vakantiehuizen in het huursegement is onnoemelijk groot. Stel dus eerst een goede advertentie op die gaat over uw vakantiewoning die u via onze of een andere website wilt verhuren. Teksten moet bondig maar inhoudelijk zijn, geeft relevante informatie over uw tweede huis. En vergeet ook de omgeving niet te vermelden. Wat is leuk aan de regio en wat zijn de tips van een insider.
Het fotomateriaal is superbelangrijk, zorg voor heldere foto’s van het interieur en exterieur. Bent u tevreden over de te plaatsen advertentie dan breekt de fase aan om uzelf nader voor te stellen en zodoende een stukje meerwaarde te creëren naar de websitebezoeker (en dus potentiële huurder) toe.
Geef in bondige zinnen aan waarom u in de desbetreffende regio een tweede huis bezit en wat mensen mogen verwachten als ze uw vakantiehuisje huren. Vertel ook wie u bent en wat u doet in het dagelijkse leven. Denk dan aan eventueel werk en hobby’s. Het toevoegen van een foto van uzelf kan meerwaarde hebben, maar laat het de advertentie niet overheersen, het gaat uiteindelijk om dat u middels de advertentie uw vakantiewoning beter gaat verhuren. Laat de accommodatie daarom altijd centraal staan.
Als u uw recreatiewoning te huur aanbiedt middels een advertentie op een vakantiewoningen website en van uzelf een profiel verwerkt in de promotie. Dan is het belangrijk om ook zelf op vragen te reageren die via de mail dan wel via de telefoon binnenkomen. Doordat u dingen over uzelf en het vakantiehuis prijsgeeft verwachten potentiële huurders ook dat zij in contact met u treden. U bent als het ware het aanspreekpunt voor de verhuur van uw tweede woning. In het verlengde daarvan is een goede opvolging van mensen met interesse zeker van invloed op het aantal boekingen dat voorkomt uit de online advertentie.
Als u een vakantiehuis te huur aanbieden op een website is het dan ook verstandig over bovenstaande uiteenzetting na te denken. Zelf de verhuurbaarheid van uw recreatiehuis vergroten is een totaalaanpak van hoe de presentatie zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Denk hier dus goed over na!
Geplaatst op 28-11-2019 in Vakantie recensie
Geplaatst op 28-11-2019 in Juridisch & fiscaal