Geplaatst op 28-11-2019 in Tweede woning
Als verhuurder van een vakantiehuis bent u altijd op zoek naar een zo hoog mogelijke bezettingsgraad. Dit kun je doen door je 2de woning op verschillende manieren onder de aandacht te brengen van je potentiële doelgroep. Je kunt adverteren in reismagazines en dagbladen. Je kunt adverteren op websites die particuliere vakantiehuizen te huur aanbieden. Natuurlijk is het ook belangrijk om een eigen website te hebben die specifieke informatie over jouw vakantiewoning geeft. Al deze promotie mogelijkheden zijn er vaak nodig om tot een redelijke bezettingsgraad te komen. Natuurlijk is het zo dat de meeste van deze manieren van reclame maken geld kosten.
Daarom wil ik in dit artikel u een aantal tips geven over hoe u met een gerichte aanpak zonder al te veel extra investeringen extra huurrendement uit uw tweede huis kunt halen. Ik richt me hier helemaal op de terugkerende huurder. Oftewel hoe vergroot u de kans dat u een vroegere huurder van uw vakantiehuis beweegt om nogmaals uw recreatiewoning te huren.
Veel verhuurders van vakantiewoningen denken dat dit simpelweg een uitgemaakte zaak is. De vakantiegasten huren wel dan wel niet de accommodatie. Dit is echter niet zo, hoewel u niet gehele controle heeft op de vakantie ervaring van uw gasten is het wel zo dat u hier voor een deel invloed op kunt uitoefenen.
Een vakantieganger zal het totale vakantiegevoel ervaren en uit deze som maakt hij of zij op of er nogmaals naar het desbetreffende land en regio een reis zal worden ondernomen.
Punten die belangrijk zijn voor de huurder van een vakantieaccommodatie zijn hoe is de bereikbaarheid. (vliegverbindingen, openbaar vervoer, etc.) Hoe wordt het desbetreffende vakantieland ervaren. Is de bevolking gastvrij, enzovoort. Dit zijn allemaal overpeinzingen waar u geen enkele invloed op heeft en deze zijn specifiek gerelateerd aan elk individu wat een vakantie doorbrengt in de regio waar uw vakantiehuisje staat.
Maar er zijn ook voldoende belangrijke zaken voor de toerist waar u wel invloed op heeft, deze zijn vooral aan uw eigen vakantiewoning en aan een stukje service wat u extra kunt verlenen. Hieronder staan een aantal tips beschreven waar u wellicht zich net een stukje mee kunt onderscheiden en hierdoor een betere bezettingsgraad van uw tweede woning kunt genereren door middel van het genereren van extra boekingen onder uw al bestaande klanten.
Doordat steeds meer particulieren een vakantiehuizen kopen en dit (deels) inzetten als doel om een extra rendement te behalen maakt het dat het voor de eigenaar steeds moeilijker wordt hoe zich op deze markt te onderscheidden.
Veel verhuurders houden zich sec bezig met het binnenhalen van zoveel mogelijk boekingen op jaarbasis en verder stopt hier hun bemoeienis met de huurder. Juist door een extra inspanning te leveren kunt u het aantal terugkerende huurders naar uw vakantiehuis verhogen.
Hier tegenover staat natuurlijk wel dat u minder reclame hoeft te maken via allerlei mediums en met minder adverteertarief meer reserveringen op jaarbasis kunt genereren.
Geplaatst op 28-11-2019 in Vakantiehuis
Geplaatst op 28-11-2019 in Juridisch & fiscaal