Hoe zorg je voor een (tevreden) huurder?

Geplaatst op 28-11-2019 in Vakantiehuis

Natuurlijk moet je ervoor zorgen dat alles er aan de voorkant zo aantrekkelijk mogelijk uitziet. Een goede omschrijving en aantrekkelijke foto’s van het vakantiehuis en de omgeving kunnen daarbij helpen. Maar er is meer dan dat. De huurder moet namelijk ook tijdens en na het verblijf tevreden zijn. Dit zorgt voor positieve recensies, meer mondelijke reclame en vervolgens tot nieuwe huurders. Hoe kun je het voor de (eventuele) huurder zo aantrekkelijk mogelijk maken?

Wat kun je doen om huurders te verleiden om te boeken?

Mensen zijn veelal visueel ingesteld. Ze willen graag weten hoe het vakantiehuis en de omgeving eruitziet. Daarom is het belangrijk om aandacht te schenken om de accommodatie zo goed mogelijk in beeld te brengen. Maak bijvoorbeeld foto’s bij mooi weer en maak ook enkele foto’s van de omgeving. Zorg ervoor dat er een korte, maar krachtige omschrijving is. Wat voor huis is het? Wat is er in de omgeving te doen? Is het dicht bij het centrum? Een originele en pakkende naam kan hierbij helpen. Het blijkt zelfs zo te zijn dat vakantiehuizen met naam vaker worden verhuurd dan de vakantiehuizen die geen naam hebben.

Zorg dat alle faciliteiten in orde zijn

Kunnen mensen gebruikmaken van (gratis) faciliteiten? Dit maakt een vakantiehuis vaak al een stuk aantrekkelijker. Denk bijvoorbeeld aan gratis wifi, handdoeken, sporten, zwemmen of een andere recreatieve activiteiten. Is het huis geschikt voor kinderen? Zorg dan bijvoorbeeld dat er een kinderstoel aanwezig is. Zorg ook dat het vakantiehuis schoon is. De meeste klachten over accommodaties gaan namelijk over dat een verblijf niet schoon genoeg is. Dit soort klachten kunnen gemakkelijk worden voorkomen. Denk hier daarom niet te gemakkelijk over. Jij vindt het toch ook niet fijn om je vakantie te beginnen in een vies verblijf?

Doe net even wat extra’s

Als je net even wat meer doet dan de huurders verwachten, zal je gelijk al een pluspuntje krijgen. Wees attent. Zet een gevulde fruitschaal, een persoonlijk briefje, een pot met snoepjes of een fles wijn op tafel. Gegarandeerd dat je gasten dit kunnen waarderen. Of leg de handdoeken om een speciale manier op het bed, dit werkt ook altijd goed. Deel ook persoonlijke voorkeuren over de omgeving. Bijvoorbeeld een goed restaurant of een leuke markt of andere activiteit in de buurt. Stel desnoods een nieuwsbrief op met alle activiteiten of een wandelroute voor in de vakantieperiode. Zo weten je gasten gelijk wat ze in hun vakantie kunnen gaan doen.

Vraag je gasten om hun mening

Vertrouwen en een goede indruk is belangrijk bij de keuze voor een vakantieverblijf. Dit vertrouwen kan gewonnen worden door bijvoorbeeld op de website te laten zien wat voorgaande gasten ervan vonden. Vraag daarom altijd om een review. Belangrijk hierbij is dat de huurders zowel positieve reacties kunnen geven, maar ook kunnen aangeven wat er beter kan. Hierdoor weet je wat er kwalitatief gezien verbeterd kan worden. Heb je huurders die vaker terugkeren? Vergeet deze mensen niet een blijk van waardering te geven. Zij zorgen immers voor terugkeren inkomsten. Geef bijvoorbeeld een leuke korting. Persoonlijkheid en goed contact geeft de mensen vaak ook een goed gevoel.

Blijf jezelf als verhuurder ontwikkelen

Ga niet achterover hangen wanneer het goed gaat. Tijden veranderen en mensen krijgen andere voorkeuren en stellen strengere eisen. Wat de een goed vindt, hoeft voor de andere niet te gelden. Werk je met een touroperator? Blijf dan in contact en blijf op de hoogte van verwachtingen en resultaten.

2de huis in Frankrijk is meer dan een woning

Geplaatst op 28-11-2019 in Tweede woning

Tweede huis & fiscaliteiten

Geplaatst op 28-11-2019 in Juridisch & fiscaal

0 reacties

Reactie plaatsen